onsdag 5 maj 2010

Gymnasieval.

Oh holy shi... Som några vet så går jag på YA frigymnasiet nu, med inriktningen mode/styling. Men! Jag trivs inte med linjen, tycker ärligt att det mesta är ren skit heh. Så jag har valt att söka om gymnasiet, så alltså kommer jag börja om ettan. 'Kommer det inte bli jobbigt?' Frågar asmånga, men ärligt talat. Jag går hellre om på en linje jag faktiskt tycker om än att fortsätta gå på en linje jag hatar i två år till. Det är så enkelt! Men nu har jag gjort mitt val och det ser ut såhär:
1. REAL gymnasiet i -> Uppsala. Inriktning make-up/nagelgrejjs.
2. Medieprogrammet på Lugnet i Falun.
3. Medieprogrammet på Haga i Borlänge.

Alltså, tänk OM jag kommer in på det första? Tänk om jag flyttar? Tänk om jag inte gillar det? WAAAAAAAAH SÅ MYCKET I MITT HUVUD. Alltså, det är rent spontant. Gör absolut inget om jag kommer in på Lugnet istället, men alltså. Det där är bara OM. Herregud. Tänk OM? Jag är livrädd om jag ska vara helt ärlig.
Aja.

........

4 kommentarer:

  1. Lilla sötnos! Jag vet exakt hur det känns! Jag sökte också i ett gymnasie som skulle innebära att jag flyttade en bit, och det är jätteläskigt. Men om du inte verkligen inte velat göra det här, hade du inte sökt, right?
    Så försök förbereda dig psykiskt ett tag, inte helt säkert att du kommer in liksom, jag gjorde inte det, men om jag hade kommit in på den skolan hade det inneburit sjukt mycket förändringar. Sådant kan vara bra också, and I think you agree with me. Hoppas det går bra :*

    SvaraRadera
  2. Det känns, helt sjukt läskigt ärligt talat, för jag vet ju inte vad jag vill, eller nånting alls just nu. Vet att det är enklare att bo kvar här hemma och sådär, och jag hade bestämt mig för att jag skulle bara söka till ett gymnasium här men ah. Sen ändrade jag mig lite snabbt, eller... Jag vet inte vad jag vill! :( Åh men. OM jag ens kommer in får vi se om jag backar ur, för som du sa är det en enoorm förändring och sjukt läskigt. Eller om jag flyttar dit. Herregud i vilket fall som helst!

    Men tack för kommentaren, kul med någon som liksom själv har varit med om samma sak. Tycker om dig Isa :*

    SvaraRadera
  3. Flytta kan ju vara både bra och dåligt, står ju själv inför en flytt i höst, till Stockholm. Och visst känns det ovisst vad som händer där, och allt är inte klart med bostad osv, men personligen känner jag att det är sista steget till att vara oberoende av andra, vilket är en berusande känsla. Jag känner mig helt klar med detta ställe, det finns inget kvar för mig att göra här, så jag flyttar vidare. Dessutom är Uppsala en sjukt skön stad, lagom stor, lagom läge, lagom folk, lagom nära till allt. Tror det ska vara bostadsgaranti också : )

    SvaraRadera
  4. Ja, men det är ju absolut INTE säkert så jag ska inte hoppas för mycket eller så. Chansen är nog större att jag bor kvar här, vilket suger lite menmen, finns inte så mycket att göra åt saken. Jag vill flytta fast samtidigt inte, tänkte flytta redan i början av det här året men ångrade mig. Sen tänkte jag att jag skulle flytta nästa år men ångrade mig igen, och nu, ja... Jag vet inte! Vi får se helt enkelt vad som händer. (Inte säkert att jag kommer in heller :x)

    SvaraRadera