onsdag 9 juni 2010

-Wall of text-











Kläder till imorgon, på avslutningen, check!
Nu har jag ännu mer leopardfärgat i garderoben. Dock är jag lite halvt beroende utav det. :( Ni som har sett min garderob borde veta. Haha...

Har också funderat lite på hur jag var för ett år sen. Alltså, hela den sommaren gjorde jag allt i min makt för att förändras. Ja, alltså jag förändrades bara för att jag (för en gångs skull) skulle passa in. Så jag körde stenhårt på lite halvtråkig fjortisstil (ärligt talat....) Jag ville ju inte längre vara samma person. Jag hade en bild framför mig på hur jag trodde att det skulle bli, var äckligt positiv till allt. Nu? Jag har insett att vanligt är det tristaste som finns. Vet inte när jag insåg det men det var för ett tag sen. Att vara rädd för att ha till exempel rosa hår, trots att man tycker det är det finaste som finns, för att man är rädd för vad alla kommer att tycka. Det är ärligt talat skit, för då kommer man att må dåligt i slutändan. Dåligt för att man vill ju, men vågar inte. Och jag har insett att livet är rätt så mycket bättre då man insett att man helt enkelt inte bryr sig så mycket. Eller förlåt. Inte orkar bry sig mer. Jag har gjort det hela livet och det har inte tagit mig någonvart nästan, förens nu. Hela det här läsåret har varit fyllt utav ångest, men även underbara galna stunder, impulser och nya saker. Jag har testat på saker som jag inte ens vågade komma i närheten av för ett år sen och jag kan faktiskt säga att jag levt, trots att jag gjort misstag.


Hej, wall of text. Men jag ville bara skriva ur mig lite.

2 kommentarer:

  1. Skitbra sagt! man ska göra som man vill och skita i vad andra tycker :D Om man är sig själv och de inte står ut med det är de fan inte värda skit!

    SvaraRadera
  2. stå på dig, bruden! du är rosa hår och sött och socker, och det är AWESOME! håller med dig om allt annat där också. DU är underbar, precis som du vill vara! ville bara säga

    SvaraRadera