tisdag 6 juli 2010

Pest eller kolera

A.k.a.

Realgymnasiet i Uppsala inr. Stylist
vs.
Lugnet i Falun inr. Media

Okej jag orkar fan inte grubbla mer, men jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra med nånting. D: Jag har försökt överväga plus och minus på båda skolorna, det här är väll vad jag kommit fram till hittills

Realgymnasiet
+ Det ligger i Uppsala, vilket är närmare stockholm och typ dubbelt så stort som Borlänge. Det bor mer folk där. Linjen verkar rolig och man kan bli make-up artist, nagelterapeut, stylist osv. Askalas liksom? Jag slipper känna mig så jävla begränsad och slipper alltid ha mina föräldrar på mig vad jag än gör.
- Kommer att vara fattig för att jag kommer att få lov att köpa mat och sånt där bajs själv. Jag vet inte hur det kommer bli med boendet, tänk om jag måste dela med något äckel? Jag hittar typ ingenting i Uppsala och kommer känna mig helt lost. Jag känner inte många som bor där så jag kommer nog känna mig ensam i början, och tänk om det blir helt fail? Linjen, klassen, boendet, människorna suger? Det vet jag ju inte! :(

Lugnetgymnasiet
+ Det ligger hyffsat nära men jag får ändå ett busskort och kan åka runt hur jag vill i Dalarna. Hört att linjen är ganska slapp och det är bra för att jag hatar att plugga. Det känns mer säkert, jag får bo kvar hemma och ha kvar alla mina kompisar här i Dalarna. Jag behöver inte vara hur fattig som helst osv.
- Jag måste bo kvar här i tre år till. Alltså, det går i vågor. Ibland får jag ren panikångest när jag ens tänker den tanken. Jag är inte så galet förtjust i människorna här (ta inte åt er, ni vet vilka ni är). Jag känner att jag lever efter rutiner och faller djupt ner i ett hål, ehe. Sen ligger Lugnet åt helvete så man måste sitta i en fullsmockad buss varje dag.



Hjälp mig T_T jag vill härifrån egentligen men är så rädd för att allt ska bli fel. Men tänk om det blir bra liksom? Tänk om jag älskar linjen och blir hur glad som helst?

God damnit. Kan ingen bara berätta för mig hur jag ska göra så att allting ska lösa sig på bästa sätt.

3 kommentarer:

  1. asso ofta verkar det som att du är missnöjd med väldigt mycket i dalarna så jag tycker du ska satsa på uppsala och liksom börja ett nytt liv! plus att den linjen verkar mysigare tycker jag. jag fattar att det känns tufft att flytta hemifrån osv men tänk vad skönt när du vant dig och verkligen kan klara dig själv!

    SvaraRadera
  2. Man måste ta risker! =) Det finns nackdelar med båda skolorna, men stylistlinjen verkar väl ändå roligast? Plus att om du inte tar chansen kommer du ju aldrig få veta? Om det vore hur illa som helst kan du alltid byta och flytta tillbaka. Hoppas du kan bestämma dig snart och att det går bra! :*

    SvaraRadera
  3. men jag är bäst och därför finns det bara ett val

    SvaraRadera